Home » News » Call Erasmus+ Training Course in Georgia – 20/11- 27/11- 2022

Call Erasmus+ Training Course in Georgia – 20/11- 27/11- 2022

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Training Course “Share the Rainbow”

Posti disponibili per: 3 partecipanti (18+);

Dove: Georgia (la venue di progetto sarà comunicata in seguito);

Date: dal 20 novembre al 27 novembre 2022;

“Share the Rainbow” aims to be a training course focused on youth workers and their daily practice involving gender inclusiveness and support to LGBTQ+ people and the community. We also aim to help build bridges between youth workers and participating associations so that more effective, sustainable, and accelerated change can take place. Youth workers will learn from each other and lead change together. Within such training, they will be bringing the benefits of collaboration back to their community. “Share the Rainbow” aims therefore to
    provide participants with the necessary competences to include sexual orientation and gender identity (SOGI)
    in their youth work practice, and to combat prejudice and discriminatory attitudes towards the LGBTQ+ community.

Objectives:
    • To promote equality, solidarity and social inclusion among all, especially on the basis of gender identity and different sexual orientation;
    • To support youth workers with knowledge and activities to improve the inclusion of LGBTQ+ youth in their organizations and provide a safe space;
    • To facilitate intercultural learning among participants from different EU and partner countries, exchanging information on LGBTQ+ reality in different countries while building international partnership and co-operation;
    • To strengthen the capacities of youth workers and their NGOs to actively participate in society on the debate of human rights by providing tools and activities for campaigning acceptance of diversity and equality, contributing to the development of a sense of European citizenship.

Paesi partecipanti: Belgio, Italia, Ungheria, Lettonia, Spagna, Macedonia del Nord, Turchia, Azerbaigian, Ucraina, Georgia;

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello intermedio-alto). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 360€ a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Quota di partecipazione al progetto: 40€, previsti come contributo di partecipazione (valido per l’anno 2022).

Le selezioni sono concluse!