Home » News » Call Erasmus+ Training Course a Trakai region, Lithuania – 13/10- 18/10- 2022

Call Erasmus+ Training Course a Trakai region, Lithuania – 13/10- 18/10- 2022

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Training Course “Sport connects you(th)”

Posti disponibili per: 3 partecipanti (18+);

Dove: Trakai region, Lithuania

Date: dal 13 ottobre al 18 ottobre 2022;

Mano Europa association will organize Training Course 13 – 18 October 2022 where 22 youth workers from 7 organizations will be creating sport games, active leisure time spending opportunities and activities for young people.
    Project goals:
    – TO RAISE AWARENESS FOR YOUNG EUROPEANS ABOUT THE IMPORTANCE OF HEALTHY AND ACTIVE LIFESTYLE
    – TO ENCOURAGE YOUNG PEOPLE TO BE ADVOCATES OF HEALTHY AND ACTIVE LIVING IN THEIR LOCAL COMMUNITIES
    – TO INTRODUCE THE EU’S SPORT POLICY GOALS AND THE CONCEPT OF EUROPEAN WEEK OF SPORT
    – TO DEVELOP YOUNG PEOPLE’S ENTREPRENEURSHIP SKILLS THROUGH SPORT INITIATIVES
    – TO DEVELOP YOUNG PEOPLE’S SKILLS AND COMPETENCES TO BECOME MORE ACTIVE AND RESPONSIBLE EUROPEANS CITIZENS

Paesi partecipanti: Polonia, Italia, Grecia, Serbia, Spagna, Portogallo;

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello intermedio-alto). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 275€ a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Quota di partecipazione al progetto: 40€, previsti come contributo di partecipazione (valido per l’anno 2022).

Le selezioni sono concluse!