Home » News » Call Erasmus+ Training Course a Birštonas, Lithuania – 11/11 – 17/11 – 2023

Call Erasmus+ Training Course a Birštonas, Lithuania – 11/11 – 17/11 – 2023

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Training Course “MEANT TO BE”

Posti disponibili per: 5 partecipanti (18+);

Dove: a Birštonas, Lithuania;

Date: dal 11 Novembre al 17 Novembre 2023;

Our main goal is to develop social, cultural, education and youth projects in remote regions of Lithuania and beyond. We refined 4 strategic directions of activity, with which we seek changes relevant to youth and society through various measures, programs and initiatives:
    1. Volunteering;
    2. Entrepreneurship;
    3. Integration;
    4. Citizenship.

TRAINING OBJECTIVES

• To share good practices and relevant resources;
    • To discuss about challenges of the mentoring process;
    • To underline the importance of mentoring in the volunteer’s development;
    • To have a common understanding of key concepts around the role of mentor: role, responsibilities, needed competences;
    • To foster personal and professional development and to keep up with the emerging challenges in the field of mentoring;
    • To provide tools and methodologies for present or future mentors to empower young people taking part in volunteering projects (especially those at risk of social inclusion or with fewer opportunities);
    • To develop strategies for fostering the volunteer’s learning path.
    • To connect with professionals in the field of mentoring from all over Europe;

Paesi partecipanti: Lituania, Spagna, Italia, Islanda, Portogallo;

Requisiti:
    – Aver raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto.
    – Avere un bagaglio di esperienza nel settore della gioventù ed aver precedentemente partecipato a Mobilità Erasmus+.

Profilo dei partecipanti:
    – Mentors of ESC and local volunteers; project coordinators; people coordinating volunteers and facilitating their learning process; individuals developing tools and resources about mentorship;
    – Various levels of experience: newcomers and advanced mentors are very welcome to apply;
    – Ability to communicate in English;
    – Participation in the whole training;

Lingua del progetto:
    Inglese (si richiede un livello intermedio-alto). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Donazione: in caso di risposta positiva, per rendere effettiva la partecipazione, ti verrà chiesta una donazione per Membership per Beyond Borders del valore di 40 Euro. La valenza della donazione è ANNUALE. Ciò significa che se parteciperai ad altri progetti di mobilità giovanile (Scambi e Corsi di Formazione Erasmus+) tramite la nostra associazione nel 2023, non dovrai pagarla nuovamente.
    (“Perchè devo versare una donazione per Beyond Borders?” Perché Beyond Borders è una associazione no profit, giovane ed indipendente, in crescita e che si muove grazie a piccoli mezzi, contributi e volontariato, una realtà che opera per i giovani con l’obiettivo della diffusione di una cultura europea oltre i confini!).

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Le selezioni sono concluse!!!