Home » News » Call Erasmus+ Training Course a Cortes de la Frontera, Spagna – 16/05– 23/05 – 2023

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Training Course “Act For Climate Change Migration”

Posti disponibili per: 4 partecipanti (18+);

Dove: Cortes de la Frontera, Spagna;

Date: dal 16 Maggio al 23 Maggio;

Climate change is gradually affecting humanity more and more with rises in global temperatures, changes in precipitation patterns, rising seas, extreme heatwaves, intense downpours, floods, droughts, and cyclones occurring either more frequently or in places they never did before and the issue of climate-induced migration is emerging with numerous displacements around the world. We believe that climate change is a crucial issue of our times, one that needs to receive more attention that it does in order for people to be inspired to take climate action and mitigate the
    impacts of climate change while there is still time.
    This project aims to raise awareness on the topic of climate-induced migration in order to educate and inspire young people to rethink their attitude towards climate change, from their day to day household activities, to their purchasing habits.
    We hope to broaden their horizons on this topic, and to inspire them to engage in climate action in two ways:
    (1) by adopting new sustainable habits themselves
    (2) by spreading the word about what they have learnt through the activities of this project and raising
    more awareness about climate change, climate migration and the need for climate action.

Paesi partecipanti: Spagna, Croazia, Estonia, Grecia, Italia, Lituania, Romania, Turchia;

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello intermedio-alto). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Donazione: in caso di risposta positiva, per rendere effettiva la partecipazione, ti verrà chiesta una donazione per Membership per Beyond Borders del valore di 40 Euro. La valenza della donazione è ANNUALE. Ciò significa che se parteciperai ad altri progetti di mobilità giovanile (Scambi e Corsi di Formazione Erasmus+) tramite la nostra associazione nel 2023, non dovrai pagarla nuovamente.
    (“Perchè devo versare una donazione per Beyond Borders?” Perché Beyond Borders è una associazione no profit, giovane ed indipendente, in crescita e che si muove grazie a piccoli mezzi, contributi e volontariato, una realtà che opera per i giovani con l’obiettivo della diffusione di una cultura europea oltre i confini!).

Le selezioni sono terminate!!!