Home » News » Call Erasmus+ Training Course a Stara Bystrica, Slovacchia – 15/05 – 22/05 – 2023

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Training Course “Beyond Borders: Fostering Employability and Digital Innovation for Rural Youth”

Posti disponibili per: 5 partecipanti (18+);

Dove: a Stara Bystrica, Slovakia;

Date: dal 15 Maggio al 22 Maggio 2023;

Descrizione del progetto:
    The aim of “Beyond Borders: Fostering Employability and Digital Innovation for Rural Youth” Erasmus+ training course is to equip youth workers
    with the knowledge and skills necessary to support young people from rural areas in developing their digital competencies, promoting self development, enhancing mental health, and increasing employability. The training will provide participants with practical tools and resources for designing and implementing digital projects, self-development projects, mental health projects, and employability projects that address the specific needs and challenges faced by young people in rural areas. Participants will learn how to facilitate the use of digital technologies and online resources in their projects, as well as how to promote the personal and professional development of young people from diverse backgrounds. By the end of the training, participants will be able to design and implement effective projects that promote digital literacy, self-awareness, mental health, and employability among rural youth, thereby contributing to their social inclusion and well-being.

Paesi partecipanti: Slovacchia, Repubblica Ceca, Macedonia del Nord, Romania, Bulgaria, Italia;

Requisiti: Aver raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello intermedio-alto). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 275€ a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Il Progetto è realizzato nell’ambito del Programma ERASMUS+ promosso e finanziato dalla Commissione Europea.

Le selezioni sono concluse!!

Solo i partecipanti selezionati saranno contattati via mail e sono invitati a confermare la propria partecipazione via mail entro i termini concordati con l’associazione.
    Per ulteriori informazioni: associazionebeyondborders@gmail.com