Home » News » Call Erasmus+ Youth Exchange a Berlin, Germania – 10/03 – 19/03 – 2022

Call Erasmus+ Youth Exchange a Berlin, Germania – 10/03 – 19/03 – 2022

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Youth Exchange “The Young minds solving climate change”
    Posti disponibili per: 4 partecipanti (18-30) + 1 group leader (18+)
    Dove: a Berlin, Germany
    Date: dal 10 Marzo al 19 Marzo 2022

– “The young minds solving climate change “it is a KA1 152 Youth exchange, under Erasmus+ and will be implemented by Copernicus Berlin e.V. The youth exchange will take place in Berlin, Germany and it will involve 45 participants from 9 different countries (Germany, Poland, Bulgaria, Cyprus, France, The Republic of North Macedonia, Serbia, Portugal and Italy).
    – The main aim of “The young minds solving climate change” is to bring youths closer to the process of
    environmental protection and the climate change issues around the EU. The activities of this youth exchange will promote different ideas, opinions, practices, methodologies for creating activities for promotion of the GREEN EU and GREEN HABITS for protection of the environment against climate change.
    – The project will promote non formal learning methodology including methods such as: exchange of personal experiences, intercultural debates, workshops, intercultural presentations, word cafe, energizers, role play, simulations, cultural visit in Berlin and intercultural nights.

Paesi partecipanti: Germany, Poland, Bulgaria, Cyprus, France, The Republic of North Macedonia, Serbia, Portugal and Italy.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello base-intermedio). Non sono richieste certificazioni linguistiche.
    NB: Il costo dei tamponi Covid pre-viaggio sarà coperto parzialmente dal budget del progetto.
    Per approfondimenti riguardanti le restrizioni presenti nel paese di destinazione si prega di controllare al seguente link: http://www.viaggiaresicuri.it/country/ESP
    Quota di partecipazione al progetto: 40€, previsti come quota associativa di Beyond Borders (valida per l’anno 2021). Chi possiede già la tessera 2021 non deve rifarla.
    Scadenza candidature: 15 Febbraio 2022
    Per candidarti al progetto compila il seguente formulario in inglese, in modo dettagliato ed esaustivo soprattutto nella parte motivazionale: https://forms.gle/jiokNciQshVZGrNJ7