Home » News » Call Erasmus+ Training Course a Sarajevo, Bosnia e Erzegovina – 29/08-03/09/2019

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Training Course Erasmus+ “Hate Fighters Network Karl Popper Debate
    Posti disponibili per: 3 partecipanti (18+)
    Dove: a Sarajevo, in Bosnia e Erzegovina
    Date: dal 29 agosto al 3 settembre 2019

Descrizione del progetto: This training in Sarajevo, Bosnia and Herzegovina will involve youth workers and volunteers as well as trainers and organization team from participating countries. Participants will learn about the use of Karl Popper debate as the tool in the work with young people and how to organize the activities at the local level. Hate Fighters Network will implement “Hate Fighters in Action” project which is supported by Erasmus + program, Capacity Building in The Field of Youth action. HFN will organize set of activities for young people in Program and Partner countries with the aim to strengthen the role of young people in peace-building activities and combat against hate speech. The project will not only support the promotion of human rights and democratic values, but also build capacities of young people (young activists, students of law, volunteers) to advocate for human rights and reconciliation.
    Paesi partecipanti: Italia, Serbia, Bosnia e Erzegovina, Albania, Macedonia, Grecia, Bulgaria e Rep. Ceca.

Requisiti: avere raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto e a continuare la collaborazione con Beyond Borders.
    Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello intermedio-avanzato).
    Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 180€ a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).
    Quota di partecipazione al progetto: 30€, previsti come quota associativa di Beyond Borders (valida per l’anno 2019). Chi possiede già la tessera 2019 non deve rifarla.
    Scandenza candidature: 25 giugno 2019
    Per candidarti al progetto compila il seguente formulario in inglese, in modo dettagliato ed esaustivo soprattutto nella parte motivazionale: https://forms.gle/CsqDAjzTzNrPmfZX7

Per ulteriori informazioni: associazionebeyondborders@gmail.com