Home » News » Call Erasmus+ Youth Exchange a Želimlje, Slovenia – 17-24/08/2019

Call Erasmus+ Youth Exchange a Želimlje, Slovenia – 17-24/08/2019

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Youth Exchange Erasmus+ “Youth Empowerment = EU Future
    Posti disponibili per: 5 partecipanti (18-21 anni) e 1 group leader (18+)
    Dove: a Želimlje, in Slovenia
    Date: dal 17 al 24 agosto 2019

Descrizione del progetto: Youth empowerment = EU Future exchange aims at empowering young people to discover and develop their true potential, to acquire skills for healthy growing up and to enhance self-empowerment and self-esteem in Intercultural Learning setting.
    MAIN GOALS: building self confidence and independence, respect for themselves and others, experiencing the need for teamwork and accepting differences, developing problem solving and leadership skills, taking responsibility for their own actions and decisions, developing social and life skills, experiencing healthy living, understanding the needs and backgrounds of others, developing a sense of community and active citizenship, developing a sense of equality and fairness, promoting an awarness and respect for the enviornment, promoting importance of lifelong learning, improved foreign languages competence having in mind the broad European linguistic diversity, gaining information about existing possibilities and conditions for the development of European youth co-operation projects among EU and neighbouring countries, with special focus on the Erasmus+ Program, developing an informal network of young people coming from neighbouring countries.
    Paesi partecipanti: Italia, Estonia, Polonia, Ungheria, Slovacchia, Romania, Portogallo e Slovenia.

Requisiti: nota bene, l’età di partecipazione è compresa tra i 18 e i 21 anni, essere interessati alle tematiche del progetto.
    Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello base-intermedio).
    Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 275€ a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).
    Il Progetto è realizzato nell’ambito del Programma ERASMUS+ promosso e finanziato dalla Commissione Europea.
    Quota di partecipazione al progetto: 30€, previsti come quota associativa di Beyond Borders (valida per l’anno 2019). Chi possiede già la tessera 2019 non deve rifarla.
    Scandenza candidature: 20 giugno 2019
    Per candidarti al progetto compila il seguente formulario in inglese, in modo dettagliato ed esaustivo soprattutto nella parte motivazionale: https://forms.gle/sWJsYsWbKqVUmRxk9
    Solo i partecipanti selezionati saranno contattati via mail e sono invitati a confermare la propria partecipazione via mail entro i termini concordati con l’associazione.

Per ulteriori informazioni: associazionebeyondborders@gmail.com