Home » News » Call Erasmus+ Training Course a Alcala la Real, Spagna – 06/06 – 14/06 – 2024

Call Erasmus+ Training Course a Alcala la Real, Spagna – 06/06 – 14/06 – 2024

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Training Course “Training of Trainers for for young people to become change makers” all’interno del progetto “Inclusıve Photography For Youth”

Posti disponibili per: 4 partecipanti (18+);

Dove: Alcala la Real, Spagna;

Date: dal 6 Giugno al 14 Giugno 2023;

Descrizione del progetto:
    Inclusive Photography for Youth – Tools for Youth Workers to Engage Young People with Photography aims to develop tools for youth workers to engage with excluded and marginalised young people by using photography to promote the active citizenship and inclusion of young people while making young people to document and raise their voices towards to issues that they see in their own communities through set of activities and engage them in the local activities implemented within the project.

The activity is planned to be implemented to qualify the young people for making them engaged more in their own organisations to develop, plan and create new activities.
    The content of the training will be :
    – Evaluation of the project and the local activities from the young person’s perspective;
    – Visual story telling and preparation of exhibitions;
    – Co-creating the exhibition place in Spain and making young people plan their own events;
    – Training implementation;
    – Inclusion and how to make trainings;
    – Editing Softwares and Photo Book Development;

The main aim of this activity to increase the skills of the young people involved in the project and make them able to engage with other people in international context. The target group of the activity will be young people with fewer opportunities and it will increase the skills of young people to implement exhibitions. Moreover, that would be the place that the young people will engage with the local people in Spain as well as the international people due to planning of the event during the EtnoSur festival in July 2024 .It will increase the awareness of the other people who have not involved in the project as well due to implementation of the project activity along with the international festival and engaging participatns to the festival.

Requisiti (Profilo Partecipante):
    – 18+;
    – Able to communicate in English;
    – Able to facilitate workshops and activities;

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello intermedio-alto). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 275€ a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Il Progetto è realizzato nell’ambito del Programma ERASMUS+ promosso e finanziato dalla Commissione Europea.

Donazione: in caso di risposta positiva, per rendere effettiva la partecipazione, ti verrà chiesta una donazione per Membership per Beyond Borders del valore di 40 Euro. La valenza della donazione è ANNUALE. Ciò significa che se parteciperai ad altri progetti di mobilità giovanile (Scambi e Corsi di Formazione Erasmus+) tramite la nostra associazione nel 2023, non dovrai pagarla nuovamente.
    (“Perchè devo versare una donazione per Beyond Borders?” Perché Beyond Borders è una associazione no profit, giovane ed indipendente, in crescita e che si muove grazie a piccoli mezzi, contributi e volontariato, una realtà che opera per i giovani con l’obiettivo della diffusione di una cultura europea oltre i confini!).

Clicca al seguente link per candidarti: https://forms.gle/fD43MpnRN5mNgoc18
    Scadenza candidature: il prima possibile!

Solo i partecipanti selezionati saranno contattati via mail e sono invitati a confermare la propria partecipazione via mail entro i termini concordati con l’associazione.
    Per ulteriori informazioni: associazionebeyondborders@gmail.com