Home » News » Call Erasmus+ Training Course a Birštonas, Lituania – 02/03 – 08/03/2024

Call Erasmus+ Training Course a Birštonas, Lituania – 02/03 – 08/03/2024

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Training Course “SMART YOUth”

Posti disponibili per: 5 partecipanti (18+);

Dove: a Birštonas, Lituania;

Date: dal 2 Marzo al 8 Marzo 2024;

The “SMART YOUth” training course offers an innovative and immersive experience for youth workers. This unique program is designed to equip participants with cutting-edge skills in digital youth work, critical thinking, and media literacy. Over the course of six days, attendees will engage in a variety of interactive sessions,
    each carefully crafted to enhance understanding and practical application of these vital competencies in the evolving landscape of youth work. From exploring the role of technology in youth engagement to mastering the essentials of media literacy, the course provides a comprehensive learning journey.
    Each day of the training is structured to maximize learning and networking opportunities. Participants will start their days with informative sessions, including case studies, role-playing scenarios, and practical workshops. These sessions are designed to foster critical thinking and offer hands-on experience with digital tools
    and platforms, addressing crucial aspects such as online safety and ethical considerations.
    TRAINING OBJECTIVES:
    – Enhance digital youth work skills to equip youth workers with the necessary skills and knowledge for integrating digital tools and technology effectively in youth work.
    – Develop critical thinking competencies to foster critical thinking skills among youth workers, enabling them to guide young people in navigating complex information landscapes.
    – Advance media literacy to improve media literacy among youth workers, empowering them to educate young people on understanding, analyzing, and critically evaluating media content.
    – Promote online safety and ethics to raise awareness and understanding of online safety, privacy, and ethical considerations in digital youth work.
    – Facilitate practical application and collaborative learning to encourage the practical application of learned concepts through interactive workshops, case studies, and brainstorming sessions.

Paesi partecipanti: Italia, Lituania, Romania, Portogallo, Spagna;

Requisiti: Aver raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto;

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello intermedio-alto). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 275€ a persona. Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante.

Donazione: in caso di risposta positiva, per rendere effettiva la partecipazione, ti verrà chiesta una donazione per Membership per Beyond Borders del valore di 40 Euro. La valenza della donazione è ANNUALE. Ciò significa che se parteciperai ad altri progetti di mobilità giovanile (Scambi e Corsi di Formazione Erasmus+) tramite la nostra associazione nel 2024, non dovrai pagarla nuovamente.
    (“Perchè devo versare una donazione per Beyond Borders?” Perché Beyond Borders è una associazione no profit, giovane ed indipendente, in crescita e che si muove grazie a piccoli mezzi, contributi e volontariato, una realtà che opera per i giovani con l’obiettivo della diffusione di una cultura europea oltre i confini!).

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Le selezioni sono terminate!!!