Home » News » Call Erasmus+ Youth Exchange a Metline, Tunisia – 14/02– 22/02– 2024

Call Erasmus+ Youth Exchange a Metline, Tunisia – 14/02– 22/02– 2024

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Youth Exchange “DANGEROUS INTENTIONS”

Posti disponibili per: 4 partecipanti (22-30) + 1 Group Leader (22+);

Dove: a Metline, Tunisia;

Date: dal 14 Febbraio al 22 Febbario 2023;

Violence against women and gender inequality are highly important issues that need to be talked about in Europe and beyond. The goal of this youth exchange is to help young people reflect on how these social issues play a role in their own lives, and in different parts of the world, re- evaluate their own stereotypes and exchange learning and ideas. The project’s main aim is to raise awareness and create discussions through NFE methods (interactive workshops, role- playing simulations, acting, debating, teamwork, games, etc) about the different
    forms of violence against women, its differences between countries, consequences, and how to discuss the topic while supporting victims and survivors.
    Activities will include:
    (1) Exploration (based on discussion) of gender equality and violence against women for each country;
    (2) Personal reflection on the topic of VAW, and experience of gender inequality;
    (3) World Café talks to learn about different ideas and experiences about VAW and gender inequality;
    (4) Searching for solutions through theatre workshops;
    (5) Exploring media’s influence on violence against women;
    (6) Creation of social media campgains/products/videos to spread what the youth explored during the YE;

The following OBJECTIVES have been set to help meet the project’s core objective:
    (1) Encouraging conversations regarding issues such as violence, gender equality, and gender stereotypes;
    (2) Creating an opportunity for young people to discuss the role of VAW in their own lives, and become allies;
    (3) Creating a learning process through interactive activities (role-playing simulations, acting, debating, teamwork, games, etc);
    (4) Exploring the situation of VAW within all participating countries;
    (5) Exploring the media’s role in covering VAW;
    (6) Promoting Europe’s Common Values and Objectives through the topic;
    (7) Spreading the project’s message across the participating countries.

Paesi partecipanti: Italia, Francia, Marocco, Algeria, Paesi Bassi, Turchia, Lituania, Tunisia;

Requisiti:
    – Aver raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto.
    – Essere in possesso di passaporto in corso di validità;

Lingua del progetto:
    Inglese (si richiede un livello intermedio-alto). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Donazione: in caso di risposta positiva, per rendere effettiva la partecipazione, ti verrà chiesta una donazione per Membership per Beyond Borders del valore di 40 Euro. La valenza della donazione è ANNUALE. Ciò significa che se parteciperai ad altri progetti di mobilità giovanile (Scambi e Corsi di Formazione Erasmus+) tramite la nostra associazione nel 2023, non dovrai pagarla nuovamente.
    (“Perchè devo versare una donazione per Beyond Borders?” Perché Beyond Borders è una associazione no profit, giovane ed indipendente, in crescita e che si muove grazie a piccoli mezzi, contributi e volontariato, una realtà che opera per i giovani con l’obiettivo della diffusione di una cultura europea oltre i confini!).

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Le selezioni sono concluse!!!