Home » News » Call Erasmus+ Youth Exchange a Kozani, Grecia – 30/10 – 08/11 – 2023

Call Erasmus+ Youth Exchange a Kozani, Grecia – 30/10 – 08/11 – 2023

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Youth Exchange “Eco Wellbeing”

Posti disponibili per: 6 partecipanti (18-30) + 1 Group Leader (18+);

Dove: a Kozani, Grecia;

Date Incontro Preparatorio: dal 27 Settembre al 30 Settembre 2023; (Solo per Group Leader)

Date: dal 30 Ottobre al 8 Novembre 2023;

“Eco Well-being” is an Erasmus+ youth exchange that will bring together 35 young people from Greece, Bulgaria, Italy, Armenia and Spain in Eani Kozanis, Greece. We aim to spend 10 days together contributing for each other’s personal growth with the help of non-formal education and group learning.
    Our aim is to empower young people by developing mindfulness skills and promoting their well-being.
    The importance of our project is attached into these sectors:
    – Environmental Sustainability: Promote ecological awareness and sustainable practices among youth;
    – Fostering Climate Activism: Through the project’s collaborative and interactive nature, we seek to create a
    supportive community where young individuals can share their concerns, ideas, and strategies for climate action;
    – Health and Wellbeing: Enhance participants’ physical and mental well-being through nature-based activities;
    – Cultural Exchange and Dialogue: The project aims to create a youth forum and open dialogue about environmental issues;
    Working language is English. Every participant is individually entitled to receive a Youthpass Certificate. Youthpass is a part of the European Commission’s strategy to foster the recognition of non-formal learning. It is available for projects funded by Erasmus+.

The Objectives of the Mobility “Eco Wellbeing” are for the young people to:
    – come into contact with the concept of mindfulness
    – learn how to observe and be aware both of their environment and emotions – theirs and others’.
    – develop their digital skills.
    – enhance Emotional Well-being. By providing mindfulness workshops, we aim to equip young people with effective coping mechanisms to manage their eco-anxiety.
    – promote Environmental Stewardship. The nature therapy and eco-wellness activities will encourage a deeper connection between young people and nature.
    – explore artivism and take action about the environment.

Paesi partecipanti: Bulgaria, Grecia, Italia, Armenia, Spagna;

Requisiti: Aver raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello basso-intermedio). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 275€ a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).

Donazione: in caso di risposta positiva, per rendere effettiva la partecipazione, ti verrà chiesta una donazione per Membership per Beyond Borders del valore di 40 Euro. La valenza della donazione è ANNUALE. Ciò significa che se parteciperai ad altri progetti di mobilità giovanile (Scambi e Corsi di Formazione Erasmus+) tramite la nostra associazione nel 2023, non dovrai pagarla nuovamente.
    (“Perchè devo versare una donazione per Beyond Borders?” Perché Beyond Borders è una associazione no profit, giovane ed indipendente, in crescita e che si muove grazie a piccoli mezzi, contributi e volontariato, una realtà che opera per i giovani con l’obiettivo della diffusione di una cultura europea oltre i confini!).

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Le selezioni sono concluse!!!