Home » News » Call Erasmus+ Training Course a Giresun, Turkey – 19/09 – 25/09 – 2023

Call Erasmus+ Training Course a Giresun, Turkey – 19/09 – 25/09 – 2023

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Training Course “Training of Trainers for Youth Workers on
    Photo Voice and Photography Activities”
    all’interno del progetto “Inclusıve Photography For Youth”

Posti disponibili per: 4 partecipanti (18+);

Dove: Giresun, Turchia;

Date: dal 19 Settembre al 25 Settembre 2023;

Inclusive Photography for Youth – Tools for Youth Workers to Engage Young People with Photography aims to develop tools for youth workers to engage with excluded and marginalised young people by using photography to promote the active citizenship and inclusion of young people while making young people to document and raise their voices towards to issues that they see in their own communities through set of activities and engage them in the local activities implemented within the project.
    About the Training of Trainers:
    The activity is going to be implemented to qualify the youth workers to engage in the photowalk / photo voice activities to promote, develop and plan the activities in their own local communities.
    The content of the activity will be :
    – Inclusion of young people with fewer opportunities
    – Photography techniques with DSLR, Camera and Phones
    – Editing Softwares ( Lightroom, Photoshop )
    – How to make the activities green and accessible?
    – Visual Story Telling ( How to make stories of disadvantaged people more visible? )
    – Co-development of exhibition and local training activities

Requisiti (Profilo Partecipante):
    – 18+;
    – Able to communicate in English;
    – Able to facilitate workshops and activities;
    – Able to use photo camera, smartphone etc. for developing photos;
    – Accepts to implement 2-day workshops upon their return in 3 month period with 20 young people in
    their own country;
    – Develops a portfolio by using the Portfolio Tool developed by Verdesur;

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello intermedio-alto). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Donazione: in caso di risposta positiva, per rendere effettiva la partecipazione, ti verrà chiesta una donazione per Membership per Beyond Borders del valore di 40 Euro. La valenza della donazione è ANNUALE. Ciò significa che se parteciperai ad altri progetti di mobilità giovanile (Scambi e Corsi di Formazione Erasmus+) tramite la nostra associazione nel 2023, non dovrai pagarla nuovamente.
    (“Perchè devo versare una donazione per Beyond Borders?” Perché Beyond Borders è una associazione no profit, giovane ed indipendente, in crescita e che si muove grazie a piccoli mezzi, contributi e volontariato, una realtà che opera per i giovani con l’obiettivo della diffusione di una cultura europea oltre i confini!).

Le selezioni sono concluse!!