Home » News » Call Erasmus+ Youth Exchange a Marijampolė, Lituania – 02/07 – 10/07 – 2023

Call Erasmus+ Youth Exchange a Marijampolė, Lituania – 02/07 – 10/07 – 2023

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: “ME, MYSELF AND I”

Posti disponibili per: 6 partecipanti (18-30) + 1 Group Leader (18+);

Dove: Marijampolė, Lituania;

Date: dal 2 Luglio al 10 Luglio;

Our main goal is to develop social, cultural, education and youth projects in remote regions of Lithuania and beyond. We refined 4 strategic directions of activity, with which we seek changes relevant to youth and society through various measures, programs and initiatives:

1. Volunteering;
    2. Entrepreneurship;
    3. Integration;
    4. Citizenship.

As Erasmus+ gives an excellent opportunity for a cultural exchange. Our goal is for different cultures to come together to talk about the most pressing and current issues in our world.
    This dynamic exchange would take place in the spirit of broad inclusivity, discussing ecology and climate change. Through activities of body expression, yoga, theatre, art workshops and personal reflection activities, the participants will make an interior journey, in which their vehicle will be their bodies and their mind and where they can feel stronger to break the barriers that stop their personal development. As the name of our project “Me,
    myself and I” suggests, we want it to be an engine toward a better future – for us as individuals and our community.

Paesi partecipanti: Lituania, Polonia, Portogallo, Spagna, Italia;

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello basso-intermedio). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Donazione: in caso di risposta positiva, per rendere effettiva la partecipazione, ti verrà chiesta una donazione per Membership per Beyond Borders del valore di 40 Euro. La valenza della donazione è ANNUALE. Ciò significa che se parteciperai ad altri progetti di mobilità giovanile (Scambi e Corsi di Formazione Erasmus+) tramite la nostra associazione nel 2023, non dovrai pagarla nuovamente.
    (“Perchè devo versare una donazione per Beyond Borders?” Perché Beyond Borders è una associazione no profit, giovane ed indipendente, in crescita e che si muove grazie a piccoli mezzi, contributi e volontariato, una realtà che opera per i giovani con l’obiettivo della diffusione di una cultura europea oltre i confini!).

Le selezioni sono concluse!!!