Home » News » Call Erasmus+ Youth Exchange a Asturias, Spagna – 03/09 – 13/09 – 2023

Call Erasmus+ Youth Exchange a Asturias, Spagna – 03/09 – 13/09 – 2023

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: “NO LIMITS”

Posti disponibili per: 6 partecipanti (18-30) + 1 Group Leader (18+);

Dove: Asturias, Spagna;

Date: dal 3 Settembre al 13 Settembre;

The main objectives of the project:
    – To raise awareness about the benefits of having a healthy lifestyle.
    – To practice and to enjoy outdoor activities.
    – Acquiring practical skills in promoting an active lifestyle.
    – To develop self-esteem and personal empowerment in all facets of life through sports.
    – Improving soft skills and communicating on this topic with their peers in a multicultural context.
    – To develop an eco-conscious and promote a green lifestyle.

WHAT TO EXPECT?
    ADVENTURE: We plan to sleep in a tent in the heart of the Picos de Europa. As well as an adventurous activities to expand our limits 😉 such as kayaking, canyoning or climbing.
    OUTDOOR ACTIVITIES: Different mountain routes in the natural parks of Asturias, approximately 15 – 20 km long with 750 m difference in altitude, ready?
    WORKSHOPS & DEBATES: We aim to discuss and learn through non-formal education the importance of maintaining a healthy and environmentally friendly lifestyle. Be prepared to share ideas, motivation and debate.

WHAT TO BRING?
    EQUIPMENT: It is necesary and IMPORTANT to have clothes for hiking, remember to bring: Hiking boots, sleeping bag, raincoat, confortable clothes, backpack, towel, swimwear, reusable water bottle.

Paesi partecipanti: Grecia, Portogallo, Italia, Bulgaria, Romania, Spagna;

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello basso-intermedio). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Donazione: in caso di risposta positiva, per rendere effettiva la partecipazione, ti verrà chiesta una donazione per Membership per Beyond Borders del valore di 40 Euro. La valenza della donazione è ANNUALE. Ciò significa che se parteciperai ad altri progetti di mobilità giovanile (Scambi e Corsi di Formazione Erasmus+) tramite la nostra associazione nel 2023, non dovrai pagarla nuovamente.
    (“Perchè devo versare una donazione per Beyond Borders?” Perché Beyond Borders è una associazione no profit, giovane ed indipendente, in crescita e che si muove grazie a piccoli mezzi, contributi e volontariato, una realtà che opera per i giovani con l’obiettivo della diffusione di una cultura europea oltre i confini!).

Le selezioni sono concluse!!!