Home » News » Call Erasmus+ Training Course a Saku noortelaager, Estonia – 12/04 – 19/04 – 2023

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Training Course “Make It Happen”

Posti disponibili per: 2 partecipanti (18+);

Dove: Saku noortelaager, Estonia;

Date: dal 12 Aprile al 19 Aprile 2023;

“Make It Happen” will be a training course aiming to equip youth leaders and active young volunteers of NGO’s with tools and frameworks of implementing youth exchange projects and empower them to cooperate internationally.

The main goals of the training activity are:
    – to discuss the importance of youth exchange projects and their local/international impact;
    – to equip participants with project idea development tools in order to raise the quality of youth exchange projects carried out in the consortium through a practical laboratory;
    – to trigger international cooperation through hands-on development of at least six participatory youth exchange ideas;
    – to equip participants with tools and frameworks of coordinating a participatory international youth exchange projects;
    – to empower youth leaders to actively participate in international youth work through fostering collaborative work approaches;
    – to support participants through the whole process of developing a youth exchange project within the Erasmus+ programme;
    – to raise the quality and impact of projects carried out by the participating organizations and share know-how internationally.

After the training course participants will have their own youth exchange concepts created in international teams with reliable partners and will have a network of partners with whom to directly apply their youth exchange ideas in the future.

Paesi partecipanti:  Bulgaria, Croazia, Portogallo, Estonia, Lituania, Macedonia del Nord, Romania, Slovenia, Grecia, Italia, Repubblica Ceca and Spagna.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello intermedio-alto). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 340€ a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Donazione: in caso di risposta positiva, per rendere effettiva la partecipazione, ti verrà chiesta una donazione per Membership per Beyond Borders del valore di 40 Euro. La valenza della donazione è ANNUALE. Ciò significa che se parteciperai ad altri progetti di mobilità giovanile (Scambi e Corsi di Formazione Erasmus+) tramite la nostra associazione nel 2023, non dovrai pagarla nuovamente.
    (“Perchè devo versare una donazione per Beyond Borders?” Perché Beyond Borders è una associazione no profit, giovane ed indipendente, in crescita e che si muove grazie a piccoli mezzi, contributi e volontariato, una realtà che opera per i giovani con l’obiettivo della diffusione di una cultura europea oltre i confini!)

Participation Fee: The training course has a participation fee of 20 EUR paid on the spot in cash or via bank transfer. The participation fee amount will be used to provide extra materials for participants and cover additional
    expenses of the project.

Le selezioni sono concluse!!!