Home » News » Call Erasmus+ Training Course a Sinaia, Romania – 10/10- 18/10- 2022

Call Erasmus+ Training Course a Sinaia, Romania – 10/10- 18/10- 2022

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Training Course “Gen C.T. Creative Thinkers”

Posti disponibili per: 3 partecipanti (18+);

Dove: a Sinaia, Romania;

Date: dal 10 ottobre al 18 ottobre 2022;

Descrizione del progetto:
    The project will involve 34 youth workers from 10 European countries: Portugal, Spain, Italy, Greece, Croatia, North Macedonia, Poland, Latvia, Turkey and Romania. The participants will improve their personal competences in the field of creative thinking for better future employment opportunities.
    The activities are structured in 4 phases, along a 8 days training course, through which we can ensure the fulfillment of the 4 specific project objectives:
    • Stage 1 – Group cohesion
    • Stage 2 – Exploration and intercultural knowledge
    • Stage 3 – Personal experimentation
    • Stage 4 – Continuation and follow-up
    Objectives of the Training Course:
    1. To equip 34 youth workers from 10 countries with the soft skills and competences related to creative thinking at the workplace such as adaptability, open-mindedness, team work, brainstorming, flexibility which they can further pass on to the young people from their
    communities.
    2. To support the youth workers in planning and creating 4 new creative thinking games which can be used in the non-formal educational environment.
    3. To help the youth workers plan the testing of the 4 methods of creative thinking games proposed in their communities for the follow-up stage.

Paesi partecipanti: Romania, Turchia, Italia, Portogallo, Spagna, Grecia, Croazia, Macedonia del Nord, Polonia, Lettonia.

Requisiti: Aver raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello intermedio-alto). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 275€ a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Il Progetto è realizzato nell’ambito del Programma ERASMUS+ promosso e finanziato dalla Commissione Europea.

Quota di partecipazione al progetto: 40€, previsti come contributo di partecipazione (valido per l’anno 2022).

Le selezioni sono concluse!

Solo i partecipanti selezionati saranno contattati via mail e sono invitati a confermare la propria partecipazione via mail entro i termini concordati con l’associazione.
    Per ulteriori informazioni: associazionebeyondborders@gmail.com