Home » News » Call Erasmus+ Training Course a Nis, Serbia – 07/08- 14/08- 2022

Call Erasmus+ Training Course a Nis, Serbia – 07/08- 14/08- 2022

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Training Course “Create against Hate”

Posti disponibili per: 3 partecipanti (18+);

Dove:a Nis, Serbia;

Date: dal 07 agosto al 14 agosto 2022;

Training course “Create against Hate” for young people from Serbia, Albania, Bosnia and Herzegovina, Italy, Greece, Croatia, North Macedonia and Lithuania will be organized from 07.08.2022 – 14.08.2022 in Nis, Serbia. Training will increase the skills and knowledge of young people coming from 8 countries to combat hate speech online and offline and promote intercultural dialogue through use of the creative methods.  Participants will discuss the problem of hate speech, what is it and how to combat it. Moreover, they will discuss how their creative potentials can be used to fight hate speech and discrimination and they will develop concrete creative educational tools – concept photos and concept videos that promote intercultural dialogue and combat against hate speech and discrimination.

Paesi partecipanti: Italia, Serbia, Albania, Bosnia and Herzegovina, Grecia, Croazia;

Requisiti: Aver raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello intermedio – alto). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Selezioni terminate!