Home » News » Call Erasmus+ Training Course a Slanic-Moldova, Romania – 26/09-04/10/2021

Call Erasmus+ Training Course a Slanic-Moldova, Romania – 26/09-04/10/2021

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Training Course Erasmus+ “Disinformation Fighters Club

Posti disponibili per: 4 partecipanti (18+)
    Dove: a Slanic-Moldova, Romania
    Date: dal 26 settembre al 4 ottobre 2021

The project ‘Discrimination Fighters Club’ proposes to tackle these problems by achieving the following objectives:
    1. To cultivate for 42 young participants a mix of competences that aims at critical thinking and avoiding disinformation, with the final aim of promoting dialogue, tolerance and social inclusion
    2. To create a network of 28 youth workers with competences in the field of digital communication, who can take the initiatives in the area of correct information and critical thinking among vulnerable and marginalized young people, by applying the non-formal methods experienced in the training.
    3. To generate a pilot cross-sectoral cooperation model (NGOs, young people and local authorities), which can be used on a larger scale in a main-stream system and strengthen the capacity of the partners to deliver personal development activities for young people through critical thinking, correct information and fighting disinformation.

Paesi partecipanti: Italia, Grecia, Turchia, Romania, Polonia, Spagna, Lituania.

Requisiti: Aver raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto.
    Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello base-intermedio).
    NB: Il costo dei tamponi Covid pre-viaggio sarà coperto parzialmente.
    Per approfondimenti riguardanti le restrizioni presenti nel paese di destinazione si prega di controllare al seguente link: http://www.viaggiaresicuri.it/country/ROU
    Quota di partecipazione al progetto: 40€, previsti come quota associativa di Beyond Borders (valida per l’anno 2021). Chi possiede già la tessera 2021 non deve rifarla.
    Scandenza candidature: 5 settembre 2021
    Per candidarti al progetto compila il seguente formulario in inglese, in modo dettagliato ed esaustivo soprattutto nella parte motivazionale: https://forms.gle/1eoMVXN4J17JYknF7

Per ulteriori informazioni: associazionebeyondborders@gmail.com