Home » News » Call Erasmus+ Youth Exchange a Edremit, Turchia 2-12/09/2021

Call Erasmus+ Youth Exchange a Edremit, Turchia 2-12/09/2021

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Youth Exchange “Stop Infodemic Hold on to Reality

Posti disponibili per: 4 partecipanti (dai 18 ai 30 anni) e 1 group leader (18+)
    Dove: a Edremit, Turchia
    Date: dal 2 al 12 settembre 2021

Obiettivi del progetto:
    “Information disorder” is chosen as a main topic of this YE project. This project’s general objective is to improve the competences and create awareness of 31 young people from 6 different countries to understand and identify information disorder itself, its types, elements and phases & to learn how to come through. Specific objectives are as follows:
    O1. to identify what the information disorder is and what the differences among its types are.
    O2. to have the understanding of positive and negative impacts of the digitalization, and the results of the actions in the digital world.
    O3. to experience the position of all agents, that take place in the communication process, to understand and improve critical thinking about how this process may have unexpectedly effect on people.
    O4. to consider the different phases of an instance of information disorder alongside its elements.
    O5. to learn how to struggle against information disorder in all phases and how to basically confirm information.
    O6. to understand the emotional and ritualistic elements of communication via, especially non-formal trainings in order to effectively address information pollution.
    Paesi partecipanti: Italia, Francia, Bulgaria, Lettonia, Slovacchia, Turchia.

Requisiti: Aver raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello base-intermedio).

NB: Nessun costo per eventuali tamponi Covid pre-partenza saranno coperti dal budget del progetto e sono a carico del partecipante.
    Per approfondimenti riguardanti le restrizioni presenti nel paese di destinazione si prega di controllare al seguente link: http://www.viaggiaresicuri.it/country/TUR

Quota di partecipazione al progetto: 40€, previsti come quota associativa di Beyond Borders (valida per l’anno 2021). Chi possiede già la tessera 2021 non deve rifarla.

Scandenza candidature: 20 agosto2021

Per candidarti al progetto compila il seguente formulario in inglese, in modo dettagliato ed esaustivo soprattutto nella parte motivazionale: https://forms.gle/XLF6FTWbhVYNkhtd6
    Solo i partecipanti selezionati saranno contattati via mail e sono invitati a confermare la propria partecipazione via mail entro i termini concordati con l’associazione.