Home » News » Call Erasmus+ Youth Exchange a Praga, Repubblica Ceca – 17/03 – 24/03 – 2023

Call Erasmus+ Youth Exchange a Praga, Repubblica Ceca – 17/03 – 24/03 – 2023

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Youth Exchange “English on the scene”

Posti disponibili per: 5 partecipanti (18-25) + 1 Group Leader (18+);

Dove: a Praga, Repubblica Ceca;

Date: dal 17 Marzo al 24 Marzo 2023;

Descrizione del progetto:
    The project “English on the scene” helps the youngsters with low English proficiency to learn and improve their foreign language skill in a very short time. The project creators are aware of how important it is today to speak English on a good level in order to get a good job, study, communicate and improve European cross-border cooperation. Therefore we designed a 9-day youth exchange where the main tools are theatrical exercises and improvisation. It is a very efficient, innovative and also fun way to ensure that the participants not only improve rapidly their ability to understand and communicate in English in couple days, but they will become more confident and comfortable at speaking – both when talking to others but also when presenting in front of other people. The project raises chances of the participants for future employment or studies, boosts their confidence and improves their social skills. The project improves international cooperation and connection among youngsters by helping them communicate with each other easier. The project was built in cooperation with our partners from artistic company Blood, Love and Rhetorics, the best English theatre company based in Prague.

Objectives:
    1) To improve the English knowledge of the youngsters from countries with low English proficiency in order to understand, speak and present in foreign language at ease;
    2) To show the participants some useful practical tools, platforms and methods they can use to improve their English level;
    3) To encourage and improve international communication and cooperation, tolerance and intercultural awareness among young people from Europe;

Paesi partecipanti: Italia. Francia, Serbia, Romania, Turchia, Repubblica Ceca;

Requisiti: Aver raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello base-intermedio). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 275€ a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Il Progetto è realizzato nell’ambito del Programma ERASMUS+ promosso e finanziato dalla Commissione Europea.

Donazione: In caso di risposta positiva, per rendere effettiva la partecipazione, ti verrà chiesta una donazione per Membership per Beyond Borders del valore di 40 Euro. La valenza della donazione è ANNUALE. Ciò significa che se parteciperai ad altri progetti di mobilità giovanile (Scambi e Corsi di Formazione Erasmus+) tramite la nostra associazione nel 2023, non dovrai pagarla nuovamente.
    (“Perchè devo versare una donazione per Beyond Borders?” Perché Beyond Borders è una associazione no profit, giovane ed indipendente, in crescita e che si muove grazie a piccoli mezzi, contributi e volontariato, una realtà che opera per i giovani con l’obiettivo della diffusione di una cultura europea oltre i confini!)

Scadenza candidature: Prima possibile!

Le selezioni sono terminate!

Solo i partecipanti selezionati saranno contattati via mail e sono invitati a confermare la propria partecipazione via mail entro i termini concordati con l’associazione.
    Per ulteriori informazioni: associazionebeyondborders@gmail.com