Home » News » Call Erasmus+ Youth Exchange a Horezu, Romania – 16/02 – 25/02/2024

Call Erasmus+ Youth Exchange a Horezu, Romania – 16/02 – 25/02/2024

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Youth Exchange “GO GREEN”

Posti disponibili per: 5 partecipanti (18-30) + 1 Group Leader (18+);

Dove: a Horezu, Romania;

Date: dal 16 Febbraio al 25 Febbraio 2024;

Green transition is everywhere around us. We hear about electric cars, green energy sources, recycle, reuse, tackle global warming, reduce pollution. The list can go on. Youngsters are in the front line when supporting an eco-
    friendly approach and are among the most opened citizens when it comes to sustainable behaviors. Europe is trying to move towards a leading sustainable continent, and youngsters are its future agents of change. And this is why we “GO GREEN” with the Youth Exchange. We want to learn from each other about ways of sustainable solutions at micro level. We want to stimulate our creativity in discovering new ways youngsters can become even more green. We as youngsters are the agents of change, we GO GREEN. But green transition doesn’t have to be a serious topic reserved to national authorities. It can embrace different shapes, forms and ways of implementation. It can be funny and creative. Its about the small things that each of us can do in our daily lives in order to help our planet and the environment. The things that make us proud.

OBJECTIVES:
    – Equip 40 youngsters and 8 youth leaders from Spain, Italy, Greece, Poland, Czech Republic, Serbia, Turkey and Romania with key competences on green behavior, while stimulating youth creativity and innovation.
    – Develop a creative collection of ways and methods for green behavior, that can be used by youngsters at a personal level in their local communities.
    – Enhance the organizational capacity of the partner organizations in the green transition field.

Paesi partecipanti: Spagna, Italia, Grecia, Polonia, Repubblica Ceca, Serbia, Turchia e Romania.

Requisiti: Aver raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello basso-intermedio). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Donazione: in caso di risposta positiva, per rendere effettiva la partecipazione, ti verrà chiesta una donazione per Membership per Beyond Borders del valore di 40 Euro. La valenza della donazione è ANNUALE. Ciò significa che se parteciperai ad altri progetti di mobilità giovanile (Scambi e Corsi di Formazione Erasmus+) tramite la nostra associazione nel 2024, non dovrai pagarla nuovamente.
    (“Perchè devo versare una donazione per Beyond Borders?” Perché Beyond Borders è una associazione no profit, giovane ed indipendente, in crescita e che si muove grazie a piccoli mezzi, contributi e volontariato, una realtà che opera per i giovani con l’obiettivo della diffusione di una cultura europea oltre i confini!).

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Clicca al seguente link per candidarti: https://forms.gle/EmE74JGnTS9DT4eT6
    Scadenza candidature: il prima possibile!