Home » News » Call Europe for Citizens Training Course a Sarajevo, Bosnia Erzegovina – 11-16/10/2021

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Europe for Citizens con Beyond Borders: Training Course “
    EU Youth Zone – Training on EU – debating Euroscepticism

Posti disponibili per: 3 partecipanti (18+)
    Dove: a Sarajevo, Bosnia Erzegovina
    Date: dall’11 al 16 ottobre 2021

Descrizione del progetto: The project will be based on the concrete achievements of the European Union and on lessons learnt from history. But it will as well reflect on current trends and enable participants to challenge Euroscepticism and to suggest possible actions that the European Union could undertake to foster a sense of belonging to Europe, to understand the benefits of the European Union and to reinforce the EU’s social and political cohesion. Special focus will be put on the EU response during the Covid-19 pandemics and if it showed solidarity in the time of crisis. The project should
    not be limited to those already supporting the idea of the European Union, but also reach out to citizens who reject or put in question the European Union and its achievements or remain indifferent. The aim is to try to channel criticism of the EU into a useful, constructive and positive driver for European integration in the long run and to help the EU to come closer to its citizens. Project should reflect on a new narrative for Europe, citizen-oriented, forward-looking and constructive, that would be more engaging for the younger generation in particular.
    Paesi partecipanti: Italia, Serbia, Macedonia del Nord, Bosnia Erzegovina, Albania, Lituania, Grecia.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello intermedio-alto). Non sono richieste certificazioni linguistiche.
    Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 180€ a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).
    NB: Il costo dei tamponi Covid pre-viaggio sarà coperto dal budget del progetto.
    Per approfondimenti riguardanti le restrizioni presenti nel paese di destinazione si prega di controllare al seguente link: http://www.viaggiaresicuri.it/country/BIH
    Il Progetto è realizzato nell’ambito del Programma Europe for Citizens promosso e finanziato dalla Commissione Europea.
    Quota di partecipazione al progetto: 40€, previsti come quota associativa di Beyond Borders (valida per l’anno 2021). Chi possiede già la tessera 2021 non deve rifarla.
    Per candidarti al progetto compila il seguente formulario in inglese, in modo dettagliato ed esaustivo soprattutto nella parte motivazionale: https://forms.gle/QrCnTZzK8b2kEdxc9