Home » News » Call Erasmus+ Youth Exchange a Pontevedra, Spagna – 9-17/10/2021

Call Erasmus+ Youth Exchange a Pontevedra, Spagna – 9-17/10/2021

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Youth Exchange “Solidarity Without Borders
    Posti disponibili per:  5 partecipanti (dai 18 ai 30 anni) e un group leader (18+)
    Dove: a Pontevedra, Spagna
    Date: dal 9 al 17 ottobre 2021

Obiettivi del progetto: Promoting and disseminating the notions of diversity, plurality, equity and
    tolerance among the various sectors of civil society; Fostering proactive citizenship in the creation of a culture of peace; Reflecting on the democratic ideals promoted by the EU, emphasizing the relationship between democratic values and practices and peaceful coexistence.
    Key Points of the Youth Exchange:
    Carry out activities such as the presentation of the national situation, exchanges of experiences, discussion groups, etc. Develop activities aimed at designing initiatives that contribute to promoting the social inclusion of refugees, as well as empowering the population, values, knowledge, attitudes, and behaviors that lead to the strengthening of a democratic and peaceful political culture.
    Design and create applicable materials in the context of non-formal education to encourage critical reflection and combat prejudice towards the refugee population, to make available to all youth workers and other people interested in this field.
    Establish contact with local immigrant or refugee organizations, which allow knowledge of the problem addressed. As well as the design and application of social intervention in situ in this area.
    Carry out team-building activities, role-plays, teamwork, discussions, exchange of experiences, etc.

Paesi partecipanti: Italia, Spagna, Germania, Turchia, Grecia.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello base-intermedio).

Condizioni economiche
    Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 360€ a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).
    NB: Il costo dei tamponi Covid pre-viaggio sarà coperto parzialmente.
    Per approfondimenti riguardanti le restrizioni presenti nel paese di destinazione si prega di controllare al seguente link: http://www.viaggiaresicuri.it/country/ESP

Quota di partecipazione al progetto: 40€, previsti come quota associativa di Beyond Borders (valida per l’anno 2021). Chi possiede già la tessera 2021 non deve rifarla.

Per candidarti al progetto compila il seguente formulario in inglese, in modo dettagliato ed esaustivo soprattutto nella parte motivazionale: https://forms.gle/DP6vYY6Wg1bHHDa6A