Home » News » Call Erasmus+ Youth Exchange a Cazalla de la Sierra, Spagna – 05-12/07/2021

Call Erasmus+ Youth Exchange a Cazalla de la Sierra, Spagna – 05-12/07/2021

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Youth Exchange “Eres Lo Que Comes”
    Posti disponibili per: 5 partecipanti (18-30 anni) e 1 group leader (18+)
    Dove: a Cazalla de la Sierra, Spagna
    Date: dal 5 al 12 luglio 2021

Descrizione del progetto: The project “Eres lo que comes” will be an effort to give emphasis in the benefits that offers to our health a proper and balanced diet. The daily program will include activities in accordance with the methods of non-formal learning and education. Original and main objective of the project is through this, young people to learn to eat properly and to understand the importance of our eating habits in order to sustain a healthy body and spirit. They will participate various European countries and thus achieve the exchange of culture between this countries and the interaction of these different Member States of the European Union.
    For the purposes of the project, we chose Jauja since it is a place where the are many ecologic agriculture. Information and awareness among young people about nutrition can impact heavily towards adopting a healthier kind of nutrition. Besides if someone stops to eat with the principles of the Mediterranean nutrition, that leads to many health problems and in the young ages. It is not a coincidence that problems such as obesity, diabetes and heart problems are being noticed in increased frequency in younger population. A healthy nutrition provides all the nutrients the body needs, in
    order to be in good shape and not face problems like the ones above.
    Paesi partecipanti: Italia, Serbia, Grecia, Moldavia, Spagna.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello base-intermedio).
    NB: Il costo del tampone Covid pre-viaggio per entrare in Spagna sarà coperto dal budget di viaggio del progetto, quindi verrà coperto fino ad un massimale totale, da considerarsi insieme ai biglietti, di 275€. Il costo del tampone Covid per tornare in Italia, se necessario, sarà a carico del partecipante.
    Per approfondimenti riguardanti le restrizioni presenti nel paese di destinazione si prega di controllare al seguente link: http://www.viaggiaresicuri.it/country/ESP
    Quota di partecipazione al progetto: 40€, previsti come quota associativa di Beyond Borders (valida per l’anno 2020). Chi possiede già la tessera 2021 non deve rifarla.
    Scandenza candidature: 4 giugno 2021
    Per candidarti al progetto compila il seguente formulario in inglese, in modo dettagliato ed esaustivo soprattutto nella parte motivazionale: https://forms.gle/2Ywi6qEy9NTiW9Qv7

Per ulteriori informazioni: associazionebeyondborders@gmail.com