Home » News » Call Erasmus+ Youth Exchange a Forge Philippe, Belgio – 18/06-1/07/2019

Call Erasmus+ Youth Exchange a Forge Philippe, Belgio – 18/06-1/07/2019

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Youth Exchange Erasmus+ “Back to the Roots II
    Posti disponibili per: 4 partecipanti (18-30 anni) e 1 group leader (18+)
    Dove: a Forge Philippe, Belgio
    Date: dal 18 giugno al 1° luglio 2019

Descrizione del progetto: The main aim of this project is to raise awareness about environment and sustainable lifestyle but also to give a first mobility opportunity for young people with fewer opportunities through open air activities, art and workshop. Some activities will be also focused on intercultural learning. The specific objectives of the project are to: Increase the awareness among youngsters on sustainability; Develop a better understanding of the concepts link to the topic; Sharing new tools to talk about environmental issues; Promote environment friendly lifestyles; Promote the mobility opportunities for education and employment; Promote intercultural dialogue, tolerance, respect, diversity, social inclusion; Promote language learning and diversity; Raise awareness and understanding of other cultures.
    We believe that if people from different countries, culture, background keep meeting around this kind of project and keep exchanging idea, initiative and experience, the behavior of people will change faster. We will use ART as a tool to talk about the environment, sustainability and raise awareness on this matter.
    Note importanti:
    L’accommodation è una fattoria/agriturismo adibito ad alloggio per campi scuola, inoltre sono previsti alcuni giorni di campeggio.
    Paesi partecipanti: Italia, Belgio, Spagna, Cipro.

Requisiti: Aver raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto.  Saper cucinare, dato che alcune delle attività comprenderanno la preparazione dei pasti per tutto il gruppo.
    Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello base-intermedio).
    Quota di partecipazione al progetto: 30€, previsti come quota associativa di Beyond Borders (valida per l’anno 2019). Chi possiede già la tessera 2019 non deve rifarla.
    Scandenza candidature: 30 maggio 2019
    Per candidarti al progetto compila il seguente formulario in inglese, in modo dettagliato ed esaustivo soprattutto nella parte motivazionale: https://goo.gl/forms/vwT3c6QLjChDTk6z2

Per ulteriori informazioni: associazionebeyondborders@gmail.com