Home » News » Call Erasmus+ Youth Exchange a Nysted, Danimarca – 1-9/07/2019

Call Erasmus+ Youth Exchange a Nysted, Danimarca – 1-9/07/2019

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Youth Exchange Erasmus+ “Human Library: Human Rights Education in Practice”
    Posti disponibili per: 8 partecipanti (18-30 anni) e 2 group leader (18+)
    Dove: a Nysted, Danimarca
    Date: 1 – 9 luglio 2019

Descrizione del progetto: “Human Library: Human Rights Education in Practice” responds on the need to address social exclusion, discrimination and hate speech in participating countries. Through the youth exchange the participants will not just develop gain new knowledge on social exclusion, discrimination but moreover they will strengthen their skills to realize ‘human library’ event in their communities and directly contribute to process of creating socially inclusive society.
    Objectives of youth exchange:
    a) To develop participant’s competences in the area of human rights education and the methodology of human libraries;
    b) to raise participant’s knowledge on the process of realization of human library as a way of addressing stereotypes, prejudices and fighting discrimination;
    c) to empower the participants to contribute to creating socially inclusive society through the process of organizing ‘human library’ during the youth exchange;
    d) to develop participants competences such as teamwork, leadership, communication, presentation and to contribute to their personal and professional development;
    e) to raise intercultural competencies of the participants by giving them an opportunity to interact and work with young people coming from different European countries and also local community from the hosting country;
    Paesi partecipanti: Italia, Macedonia, Lituania, Turchia, Regno Unito.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello base-intermedio).
    Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 360€ a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).
    Quota di partecipazione al progetto: 30€, previsti come quota associativa di Beyond Borders (valida per l’anno 2019). Chi possiede già la tessera 2019 non deve rifarla.
    Scandenza candidature: 15 aprile 2019
    Per candidarti al progetto compila il seguente formulario in inglese, in modo dettagliato ed esaustivo soprattutto nella parte motivazionale: https://goo.gl/forms/ZfFc7NpfATYGMHHY2

Per ulteriori informazioni: associazionebeyondborders@gmail.com