Home » News » Call Erasmus+ Youth Exchange a Kannavia, Cipro – 10-20/05/18

Call Erasmus+ Youth Exchange a Kannavia, Cipro – 10-20/05/18

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ di Beyond Borders: lo Youth Exchange Erasmus+ “Trade Cuisine”

Posti disponibili per: 5 giovani (18-30 anni) e 1 group leader (18+)
    Dove: a Kannavia, Nicosia District, a Cipro
    Quando: 10-20 maggio 2018

Descrizione del progetto: Our activities will be based on hands-on workshops about traditional food recipes and meal preparation, healthy eating habits, entrepreneurship ideas and examples of good practices. We will also organize entrepreneurial study visits, workshops with local practitioners (young and elder) and presentations of different practices amongst the participating countries. Project activities will further focus on enhancing creativity and personal development of participants through a variety of games, role-plays, team-building activities, group discussions, brainstorming, and everyday reflective sessions. We will further organize a one-day exhibition of our products and activities to disseminate results and exchange ideas with the local community. Making use of the social media, we will maintain a platform of shared practices for facilitating dissemination in our home countries and encourage future collaborations. Among others activities will include: Six cooking workshops organized by each of the participating countries, Workshops on entrepreneurship and creativity and healthy eating habits, Group discussions, reflections on similarities and differences of European food cultures, Interactive game in the village, Workshop with local food entrepreneur, Ice-breaking games, energizers organized and coordinated by the partner leaders and project management team.

Paesi partecipanti:  Italia, Grecia, Spagna, Portogallo, Romania.

Requisiti: Aver raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto.
    Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello base), ad accezione del group leader (livello fluente richiesto).
    Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 170 euro a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).
    Il Progetto è realizzato nell’ambito del Programma ERASMUS+ promosso e finanziato dalla Commissione Europea.
    Quota di partecipazione al progetto: 30 euro, previsti come quota associativa di Beyond Borders (valida per l’anno 2018). Chi possiede già la tessera 2018 non deve rifarla.
    Scandenza candidature: 5 aprile 2018
    Per candidarti al progetto compila il seguente formulario in inglese, in modo dettagliato ed esaustivo soprattutto nella parte motivazionale: https://goo.gl/forms/xazzYtp4ngQcCNoS2
    Solo i partecipanti selezionati saranno contattati via mail e sono invitati a confermare la propria partecipazione via mail entro i termini concordati con l’associazione.
    Per ulteriori informazioni: associazionebeyondborders@gmail.com